Momenteel is zoekmachine optimalisatie de belangrijkste vorm van digitale marketing. Het verkrijgen van organisch verkeer, het opbouwen van reputatie en de promotie van je bedrijf zijn doelen van website optimalisatie.
De website van je bedrijf kan er geweldig uitzien, met veel multimedia sizzle. Maar als de site niet consequent gerichte bezoekers aantrekt en hen omzet in klanten, dan doet hij zijn werk niet, en dat kan je omzet negatief beïnvloeden.
Als je je bedrijf zichtbaar wilt maken op de toonaangevende zoekmachines en het verkeer voor je site wilt laten groeien, dan heb je een expert nodig die het werk voor je doet. Het inhuren van een freelance SEO specialist is een geweldige investering in de groei van je bedrijf op lange termijn, mits je de juiste inhuurt. Maar wat zoek je eigenlijk in een SEO-expert?
SEO resultaten hangen sterk af van de strategieën van de specialist die je inhuurt en hun campagnestijl. Dus, terwijl je een SEO-professional inhuurt, moet je de juiste vragen stellen en bepaalde belangrijke zaken in overweging nemen.
Je beoordeling van kandidaten moet zich richten op de volgende factoren.
SEO Ervaring
Iedereen kan ’s nachts een SEO-bureau opzetten en zichzelf een SEO-expert noemen, maar dat betekent niet dat ze weten wat ze doen.
Er zijn honderden kleine dingen die deel uitmaken van het grotere geheel van het doen van SEO en het vergt vele jaren ervaring om te weten wat werkt en wat niet.
Terwijl je een SEO-professional inhuurt, moet je ervoor zorgen dat je een ervaren exemplaar vindt. Communiceer goed met hen om hun jarenlange ervaring en succes in het veld te kennen.
De SEO-markt verandert snel, en een SEO-professional moet op de hoogte blijven van dit grillige veld. Dus, terwijl je er een inhuurt voor je website, moet je veel vragen over hun jarenlange ervaring in het vak. Hun kwalificaties, succespercentage, en aanpak om op de hoogte te blijven van de veranderende koersen van de markt moeten ook onderwerpen zijn om ter sprake te brengen in inaugurele gesprekken.
Bewezen staat van dienst
Het is gemakkelijk om goed te praten over SEO, maar het is iets anders om tevreden klanten te hebben.
Zoek bij het kiezen van een SEO-consultant naar een staat van dienst van het produceren van wenselijke resultaten voor bedrijven die vergelijkbaar zijn met die van jou. Dit is de meest effectieve methode om na te gaan of de SEO dienstverlener waarmee je contact hebt opgenomen de juiste is voor jouw website.
Als je een ervaren SEO-expert hebt gekozen, zullen ze meer dan blij zijn om hun eerdere werkrecords en successen te delen om hun bekwaamheid vast te stellen. Een bewezen SEO-adviseur moet ook laten zien hoe meerdere optimalisaties die ze gebruikten hebben bijgedragen aan het resultaat van de klanten.
Je kunt hun bewering verifiëren door de eerdere opdrachten waarmee ze geassocieerd zijn op de beoordelingssites te bekijken. Ga na wat hun vorige klanten over hen zeggen. Zo kun je de juiste SEO-professional voor je bedrijf kiezen.
Hier bij ClickSlice krijg je SEO-experts met een bewezen staat van dienst in succesvol SEO-werk voor gevestigde en nieuwe websites. Dit is een noodzakelijke factor gezien het toenemende aantal slangenolieverkopers op het internet tegenwoordig.
Inzicht in SEO niveaus
Zoekmachine optimalisatie bestaat uit drie niveaus:
- Technisch – Dit is de structuur van een site die meer dan eens bepaalt hoe gemakkelijk of moeilijk het voor zoekmachines zal zijn om je inhoud te crawlen en te indexeren.
- On-page optimalisatie – omvat het gebruik van elementen als sleutelwoorden en HTML-tags op manieren die helpen om meer zoekmachineverkeer naar je site te genereren.
- Off-page optimalisatie – off-page strategieën zoals linkbuilding helpen je het verkeer op je site te vergroten.
Je moet ervoor zorgen dat je persoonlijke diensten kunt krijgen van de expert en off-page SEO strategieën om de bekendheid van je inhoud op andere websites te vergroten via social media posts, persberichten.
Dit wetende spreekt het vanzelf dat de expert die je inhuurt op de hoogte moet zijn van de beste praktijken en de laatste trends in SEO. Ze moeten een sterke beheersing hebben van SEO toolsets en platforms die trefwoordonderzoek, concurrentieanalyse en backlink optimalisatie vergemakkelijken.
Natuurlijk wil je geen eendimensionale SEO-expert. Je hebt iemand nodig die zijn strategie vanuit alle drie de invalshoeken benadert om het succes te maximaliseren.
Realistische strategieën
Het is beter om een SEO-professional in huis te halen die niet van de ene op de andere dag resultaten belooft. Richt de expert zich op conversies – het omzetten van een bezoeker van je site in een klant – of zijn ze meer bezig met zoekmachine rankings?
Idealiter is een plaats op de eerste pagina van de zoekmachines niet het doel. Ook veel verkeer is niet het doel. Alles wat je nodig hebt is waardevol, relevant verkeer dat leads oplevert. Maar dat is niet eenvoudig.
De nadruk van elke SEO-strategie moet liggen op het bereiken van een relevant doel, met een realistische strategie, zoals het verhogen van conversies, en niet op het bereiken van een bepaalde rang. Een eersteklas SEO expert zal een strategie uitwerken die je in staat stelt om consequent concurrerend te zijn en te blijven in het zoekkanaal, door een echt inzicht te ontwikkelen in het product, de gebruikers, het verdienmodel en het concurrerende landschap.
Een teken van een blue-chip SEO expert? Ze zullen altijd beginnen met je veel vragen te stellen over het bedrijf om hun ideeën over het opbouwen van je online zichtbaarheid te onderbouwen.
Zoek een creatieve nerd
Als je een SEO consultant zoekt, wil je iemand inhuren die ideeën kan bedenken, ze kan uitvoeren en het effect ervan kan meten.
Een SEO’er moet het prettig vinden om dag in dag uit relatief geeky analytische en technische dingen te doen. De expert zal veel gegevens moeten kraken en tijd moeten besteden aan het bedenken van nieuwe ideeën en strategieën, dus hij moet een zekere scherpte hebben en in staat zijn om inzichten te trekken.
Zoals Rand Fishkin aanhaalt: Een SEO vinden die de IP-adressen van alle crawlers van Google kan opzeggen is geweldig, maar er een vinden die diep nieuwsgierig is en voortdurend onderzoekt hoe die crawler werkt is nog beter. Steeds groeiende kennis is een begeerlijke eigenschap in een SEO Expert die je zou willen inhuren.
Er zijn veel zelfbenoemde SEO specialisten die er zijn, maar echte experts zijn er maar weinig. Bij het inhuren van een SEO Expert kost het tijd en moeite om het kaf van het koren te scheiden, maar het vinden van de juiste expert om je te helpen groeien is de investering meer dan waard.
Dankzij de genoemde factoren ben je nu op de hoogte van inhuurmethoden, vaardigheden en dingen die je moet onthouden over het inhuren van SEO professionals. Geef je bedrijf een boost met effectieve SEO diensten en drijf, niet zomaar verkeer, waardevol verkeer van zoekmachines.